One punch man: a hero nobody knows review: (class) a for effort

Затянувшиеся вопросы, которые у нас остались после окончания danganronpa v3

One Punch Man: A Hero Nobody Knows Forces Pulled Punches

Only to 98%? Yeah I think I can manage that

Overall One Punch Man: A Hero Nobody Knows is a pretty standard fighting game. Unfortunately, it gets bogged down in not knowing what it wants to be; a game for the player or a game about Saitama. As much as it wants to give players the chance to create their own unique hero instead it’s Saitama that gets to show off how amazing he is. The combat is nothing special and while there’s a lot of flash on the surface once you realize it boils down to so few characters there’s little room for development. There are some interesting elements here among the predictability but not nearly enough to be able to hold weight on its own. If you’re a fan of One Punch Man you’ll get a bit of enjoyment from this title but unfortunately, it’s just another game on the anime fighting pile.

Guilty Pleasure

К сожалению, на каждую хорошую идею приходится плохое применение. Графика, мягко говоря, оставляет желать лучшего, и в первую очередь страдает лицевая анимация. Физический механизм также имеет ошибки, из-за которых асфальт падает на асфальт в сцене на перекрестке, опускаясь длинными волосами по вашей спине. Города, где мы проводим и время, и арены, порочны и упрощены, но редко бывают не на своем месте. NPC почти всегда застревают в одном месте, как и их стаи. Это оказывает огромное влияние на глубину погружения. Просто сохранение сетевой функциональности создает хоть какую-то иллюзию жизни, когда вы видите других игроков, взаимодействующих на улице.

Даже голоса персонажей слишком ленивы для нормальной вокальной игры. Голоса звучат только в нескольких сценах. В большинстве случаев требуются только субтитры. Главный герой говорит жестами даже в рекламе — только один небольшой набор фраз был сохранен для начала и конца боя. Музыкальный фон можно измерить и одной рукой. Не беспокойтесь о главной части франшизы — главного героя зовут Jam Project — но не беспокойтесь о времени вступления во франшизу.

Даже утомительная шлифовка, которая становится все более доступной к концу игры. Сначала вам придется преодолеть длительную кривую обучения, чтобы достичь истории, а затем потратить много времени на повышение уровней. Если вы не набрали столько очков, что следующая миссия по сюжету просто не активируется. Да, именно здесь перекачка оправдана

Они гарантируют, что пока ваш герой не станет уважаем горожанами, клуб не поручит ему следующее важное задание. Но три-четыре часа в лесу монстров и грабителей — это не так увлекательно

С ним вы сможете общаться с любимыми персонажами и сражаться за них в побочных заданиях и миссиях: если персонаж присоединяется к вашей команде, вы можете в любой момент сменить его … Как только ваш герой прибывает на свое поле сражения. Однако на каждую главу приходится всего несколько таких заданий. Кроме того, битвы оставляют много свободного пространства. Безответные маневры кричат от ярости, когда установленные блоки по какой-то причине не проходят.

Досадно, но радость от любого боевого стиля медленно становится очевидной. Вам придется потратить много времени, чтобы привыкнуть ко всем хитростям. Это затягивает игровой процесс, который отнимает искусственное количество времени.

Как правило, во время прохождения более или менее требовательные игроки будут раскачиваться где попало и как попало. Но пока ваш внутренний критик ковыряется в носу, ваш внутренний поклонник ломается на детской площадке и штурмует лицо вашего врага, дает Психо купон на скидку или обнаруживает, что Генос подарил вам коробку газировки. Наконец, вы всегда можете заработать сюжетную линию и перейти к специальному режиму боя 3 на 3. Здесь вы сможете собрать своих любимых героев (или преступников) и команду мечты для эпических сражений против искусственного интеллекта и живых игроков. Можно даже выставить Сато против Сейды — и в конце дать ему равного соперника. Это избавит от скуки и жажды врагов игроков, которым надоел гриндинг.

The Danganronpa Plotline Could Grow Stale

Much like a television series with too many seasons, Danganronpa runs the potential of overstaying its welcome with too many installments. A video game like Danganronpa relies heavily on the mysterious storyline to move the visual novel along. Though the writers and developers work to balance the right amount of suspense and intrigue for each game, players already know the main gist of the script: The students lose their memories, the world outside Hope’s Peak is a dystopian nightmare, and there’s a mastermind behind it all (who’s most likely being puppet-ed by the late Junko Endoshima). Killing Harmony was still able to create a jaw-dropping twist to satisfy fans, but how many fourth wall-breaking twists can players stomach before the trick gets old?

How customizable are characters in One Punch Man: A Hero Nobody Knows?

I’ll become… Cardboard Box man… yeah, sure

Underwhelming elements don’t stop at the story, combat also leaves a lot to be desired. Your OC hero works as a blank slate, you can equip to them any of the 5 different battle types. They can then be given any of the special attacks that are within that same type. The types are Standard, Power, Psychic, Weapon Type A, and Machine Type C. Each of these fighting types are what determines how your character moves and what light/heavy attacks they use. As you progress through One Punch Man: A Hero Nobody Knows you’ll be able to select which special attacks, from the available cast of characters, you let your OC use. Getting to mix and match your special attacks is a lot of fun, and you can create some interesting combinations. Each base fighter is always those same five character types leaving little to work with. There are a little over 25 characters to unlock in the game, but when you know it’s really 5 unique characters with different skins the roster is lackluster.

The battles you fight in One Punch Man: A Hero Nobody Knows are up to 3v3 3D arena battles. The combat is all very simple, combos made of light to heavy attacks and specials moves. The balance between the characters is honestly very good, but when there are only 5 character types that’s not too big a boast. With a preference for faster fighters, I found the Standard and Psychic fighters more preferable. If you want to make sure when an attack connects you get in some good damage then a slow swing with a baseball bat can be just as good. The most unique part of A Hero Nobody Knows is the team arrival mechanic.

Hero For Hire

In order to raise their rank, the player must fight against monsters and hoodlums around the city. It’s clear that the developers wanted to make the most of their character creation engine, as the bulk of the enemies in the game look like someone hit the random button in the «Create-A-Wrestler» mode in a WWE game. There are a number of different combat styles in the game, but they are based on established characters from the franchise, so everyone feels like an inferior copy of someone else.

The player character is a silent witness to the events of the series, as they hang out during the adventures of Saitama and the S-Class heroes. The player gets to make a hero, but their avatar is little more than a dress-up doll that is bashed against ridiculous looking monsters and have some cordial conversations with familiar characters.

Персонажи Honkai: Star Rail

Упомянутый выше межзвёздный поезд служит не только средством передвижения по космосу, но и базой для команды главного героя. Сейчас известно о 26 персонажах, которых удастся взять к себе в команду: одних можно будет получить после прохождения сюжетных квестов, других — как и в Genshin Impact, через использование гача-механики, позволяющей за отдельную валюту покрутить что-то вроде виртуальной слот-машины. Правда, во втором случае персонажи выпадают случайным образом.

У каждого из них есть три ключевых показателя. Редкость влияет на шанс выпадения персонажа при использовании гача-механики. Путь — аналог класса, позволяющий определить роль бойца в отряде: скажем, путь «Разрушение» подразумевает атакующих героев, «Гармония» — тех, кто способен накладывать бафы на союзников, «Охота» — персонажей, которые могут концентрироваться только на одном противнике для нанесения большего урона, и так далее. Третий показатель, элемент, — это тип урона, который наносит тот или иной герой; бывают физический, ледяной, огненный и другие элементы. Таблица со всеми 26 персонажами, известными на данный момент, доступна на фанатской вики.

С собой в приключение можно взять любого из открытых персонажей, но одновременно в отряде может быть не больше четырёх бойцов, включая главного героя.

Супергеройские будни

Если борьба с монстрами — это всегда боевая игра на трехмерной арене, то в остальное время перед нами больше JRPG. По мере того, как вы повышаете уровень, открываются города с различными зонами. В местных магазинах продается одежда, напитки и новые анимации персонажей. На улицах есть NPC, у которых всегда наготове задания. Дополнительные миссии для любимых персонажей предлагаются в сюжетах манги и анимированных миссиях (включая дебютантов и тех, кто будет полностью раскрыт во втором сезоне). Вы можете охотиться на монстров в Тацумаки, тренироваться с опасными старыми фургонами или присоединиться к команде Blizzard. В качестве вознаграждения можно получить не только очки репутации, но и специальные приемы, которые помогут вам в бою.

По мере прохождения миссии вы будете видеть свои отношения с определенными персонажами в разделе «Прогресс».

Да, в бою герои используют важную серию базовых атак, но и этого недостаточно, чтобы привлечь различные параметры для победы. Во время игры открываются различные «боевые школы». От общих ударов по противнику до знания острого оружия и коммуникаций. Каждый вид боя нужно тренировать отдельно, и у каждого есть свои убийственные и сверхъестественные приемы (например, разъяренный Пианик может бросить в противника целый дом). Эти атаки расходуют специальные очки шкалы и отнимают большую часть здоровья противника. Учитывая лимит времени матча, без них победа может оказаться невозможной. Если вы не успеете завершить монстра до сброса таймера, вы проиграете. А при регулярных ударах некоторых монстров можно колоть очень долго.

Однако в большинстве заданий на помощь новичкам вы будете помогать другим персонажам. В группе может быть до трех героев. Если вам повезет, в какой-то момент после начала игры вам помогут Близзард или Спрингфут, или даже герои S-класса, такие как Спанки Зек или Генос. Cherry Blossom может пройти там ближе к концу гонки, чтобы облегчить ситуацию. Способности помощников определяются не только случайным образом. Существуют также специальные параметры, которые можно улучшать, наряду со здоровьем и силой удара. Чем больше у вас очков, тем больше вероятность того, что ваша следующая боевая команда будет не маленьким, но суровым типом монстра, который может прикончить вас за несколько ударов.

Помогают случайные события, например, когда вам приходится самому сражаться с плохими существами, проходящие мимо гиганты, падающая с неба дождевая вода или бомбы. Они не только придают бою импульс и элемент неожиданности, но и, протащив его прямо под пылающим камнем, могут повредить соответствующую брешь.

В общем, одно из главных достоинств невоспетых героев заключается в том, что разработчики не только изучили оригиналы, но и прониклись их духом. Большинство трюков и случайных событий были взяты непосредственно из мультфильма. Когда вы встречаете фигурки, придуманные специально для игры, вы понимаете: да, эти персонажи будут работать точно так же, как в оригинале. Люди развиваются через побочные задания, и с его уморительным гротескным безумием и бесконечной сдержанной добротой, он один из тех, кого мы полюбили.

Just a guy doing this for fun

The first bold design choice at work in A Hero Nobody Knows involves the main playable character not being the title character. As noted earlier, it would be pretty boring if the main character is somebody who can’t even be scratched and finishes fights in the blink of an eye. Instead, players put together a custom character, their own fictional contribution to a world filled with heroes. Players start as a Class C hero and work to climb the ranks of the Hero Association. Let’s put a pin in this idea for now and go a little more into the source material.

So here’s where I confess that I am no otaku and where I confess that I have never watched an episode of the One Punch Man anime. As a newcomer, this is where I laud Bandai Namco and Spike Chunsoft for the manner in which the game’s story is presented. It sets up the world, establishes how it works, introduces the various supporting characters, and it introduces Saitama in a competent way. Various story missions will see the One Punch Man simply stroll by and join the fight. After going toe-to-toe with different monsters, getting to play as Saitama actually becomes a novelty. And it’s hard not to get a good laugh out of a big bad monster running straight at him and going down in a single-punch while screaming, «GYAAAAAARGH!»

If one of the goals of A Hero Nobody Knows is to get people interested in the anime, I call it a success. After playing the game, I watched the pilot and came to enjoy the parallels. Those who are already familiar with the anime will be heading into familiar territory, because many of the storylines look to be lifted straight from the show, including the pilot episode’s confrontation with Vaccine Man.

Netflix’s Xenoverse

Saitama, Genos, Terrible Tornado, Mumen Rider, and Speed-O’-Sound Sonic all prepare for battle in One Punch Man: A Hero Nobody Knows

The combat system in One-Punch Man: A Hero Nobody Knows is 3 versus 3, though it doesn’t have to be straightforward, thanks to the Arrival system. It’s possible for a hero or villain to have to wait for their allies to arrive, causing them to lose if they are knocked out before the cavalry shows up. This is how Saitama is incorporated into the game, as the player has to hang on for three minutes for his arrival, but he’s indestructible and can KO anyone with one punch when he appears.

The single biggest issue with One-Punch Man: A Hero Nobody Knows is that the combat just isn’t fun. Attacks feel imprecise, with punches seemingly being able to interrupt other blows at random. Characters spend way too long on the floor when knocked down and are easy to trap in combos as they stand. The 3D nature of the arena means that it’s easy for attacks to miss. A lot of the enemies in story mode are challenging only because they barely take any damage and fights turn into a grind, which isn’t helped by the slow speed of the gameplay. The random elements feel fun at first, but the chaos grows wearisome over time. The combat system just isn’t as fun as it could be and especially not when the player is forced to battle tons of random enemies to progress through the story and unlock everything.

The free combat modes outside of the story mode are a little better, as the player gets to use the established characters from the game. It’s here that One-Punch Man: A Hero Nobody Knows feels most like the game it should be and it’s a shame that it takes so long for the player to unlock all of the usable elements in this mode. The combat system still isn’t great here, but at least it feels like the franchise.

There are also problems that exist outside of the combat system. There is a lot of loading in the game and the player is never too far away from a load screen. The overworld might be small, but the game really needs a menu that lets them access the facilities without needing to run around all the time. There is also a persistent issue involving pop-in, as sprites for quest-givers take time to load and the player cannot interact with them till they do.

Via GameRant

One-Punch Man: A Hero Nobody Knows feels like a street-level version of Dragon Ball Xenoverse, with its hub world and poorly designed fan-fiction characters, but Xenoverse managed to pull off this concept with its wealth of source material and intergalactic setting. One-Punch Man isn’t as good of a fit for this kind of game and it might be better served as the basis for a regular 2D fighting game… if it wasn’t for the Saitama issue.

7 Насколько надежны воспоминания до перепрограммирования?

Размеры

Главное в серии Danganronpa — увидеть, насколько осторожным и целеустремленным может быть неправильное направление со стороны игры. И сколько воспоминаний актеров было стерто, зашифровано или имплантировано, сколько из того, что нам рассказали, мы можем действительно доверять?

Мы испытали весь спектр эмоций, думая, что на этих детей охотятся, или их защищают, или они находятся в глубоком сне, или единственные оставшиеся в живых люди. И мы знаем, что их воспоминания о прослушивании в Danganronpa были стерты, как и вымышленные воспоминания о Gofer Project. Когда мы видим “кеми они были раньше” сколько из этого на самом деле они? Неужели у Каэде действительно не было надежды на человечество? Действительно ли Шуичи был суперфанатом, планирующим убийства гризли?

4 Сколько подсказок мы пропустили по пути?

Обычно вы получаете наибольшее удовольствие от Danganronpa, когда полностью не обращаете внимания ни на какие сюжетные моменты – это всегда делает разгадку тайны еще более шокирующей. И часть удовольствия от Danganronpa заключается в том, чтобы задаваться вопросом, что именно вы пропустили на этом пути, что могло указать на ответ, который вы наконец нашли.

Игры длятся десятки часов, но их стоит переиграть хотя бы для того, чтобы принять к сведению все то, что, как вы никогда не осознавали, было подталкиванием к тому, что происходит на самом деле. Удивительно, какие подробности вы улавливаете, переживая историю во второй раз после того, как прошли игру.

One-Punch Man: Road to Hero 2.0 на компьютер

Все поклонники японского аниме знакомы со вселенной One-Punch Man, где враждебные инопланетяне решают уничтожить растерянных жителей Земли. Скачайте бесплатно на компьютер Андроид One-Punch Man: Road to Hero и присоединяйтесь к захватывающей битве, которую ведет знаменитый герой комиксов. Здесь вы сможете стать победителем инопланетных монстров и их земных недоброжелателей. Ростки в восторге от графики в мультяшном стиле, а поклонники RPG могут заметить сходство сюжета с Street Fighter 90-х годов. Таким образом, этот вид будет интересен как новым пользователям, так и любителям ностальгии.

Игра адресована всем тем, кто любит супергероев. Голливудские борцы за справедливость нам известны, но японцы менее заметны. Глядя на проект, становится ясно, что аналогия со «Страной восходящего солнца» настолько сильна. Возможно, элегантные и сильные воины Японии скоро заменят плутоватых и самоконтролирующихся персонажей Запада.

One Punch Man: A Hero Nobody Knows Dealing with Saitama’s One Punch

Snek is beginning to regret picking this fight today

The times that you do get to play as Saitama in One Punch Man: A Hero Nobody Knows are enjoyable. You’re practically cheating as your enemies do no damage and you know you can end it at any moment. Even seeing them go flying as you One Punch them is great, but your creation gets left as an afterthought. For your character, the up and coming star, to never get a moment to shine does leave a bit of a bad taste. There are easy ways to allow for the main character to get a chance to do «their best» even if they’re not the ones to win in the end. By beating the monster and then have a reversal in a cutscene before Saitama appears but this trend continues throughout the entire game.

Progress through the story is quite on pace as you go from main mission to main mission building up your reputation. Around the 3-4th chapter mark though to progress through the story you need to gain a certain amount of reputation. This slows the flow of the story to a standstill. You go from fighting known characters like Kabuto or Speed o’ Sound Sonic, to pre-generated monsters.

The Ending of Danganronpa v3 Felt Like A Mic-Drop

Kodaka wrote the ending of Danganonpa v3 with the intention of it being the finale of the series. At the conclusion of Danganronpa v3, players learned the game they’d just played wasn’t actually the third installment of the Killing Games — rather, it was the 53rd installment. (Hence, the «v» in from of the «3» in the title, representing the roman numeral, 50).

Not only that, but the game further blew players’ minds by breaking the fourth wall; the Hope’s Peak survivors beg the actual player to choose «Hope» and make the decision to destroy the academy once and for all so that the Killing Game cycle can finally come to an end. It would be difficult for Kodaka to build upon this «mic-drop» conclusion with a fourth (or rather 54th) installment.

Spin-Off Games Could Still Be A Solid Option For The Franchise

Even if the Danganronpa creators decide v3 is a satisfying way to wrap up the main storyline, it doesn’t mean Kodaka and his team won’t create spin-offs like they’ve done in the past. Aside from the main trilogy, Danganronpa also has an action-adventure installment, Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls, which takes place between the first and second game. Any characters from the main storyline could have spin-off series of their own (much like Toko Fukawa gets in the Ultra Despair Girls installment), that could illustrate their lives before and/or after Hope’s Peak. Plus, Danganronpa has separate anime plotlines too (such as Danganronpa 3: The End of Hope’s Peak — Future Arc, Despair Arc, and Hope Arc) that creators could develop a video game series around it if desired.

2 Что было такого мощного в речи Шуичи?

Остальные одноклассники в последней главе приходят в ужас, узнав, что Данганронпа — это вымышленный мир, созданный командой телепродюсеров, чтобы служить ужасным реалити-шоу для скучающих и жадных масс. Финальное испытание завершается белым шумом их мнений, наполняющим комнату испытаний, когда вы пытаетесь понять, что происходит.

Игра, как мы узнаем, длилась 53 сезона (отсюда V3). — V — это римская цифра пять), так что же такого было в речи Шуичи, что заставило общественность понять, что это был какой-то беспорядок? До этого вообще никто не признавал и не подвергал сомнению нарушения прав человека?

3 Действительно ли Цумуги терял контроль, или это было по сценарию?

На самом деле у нас много вопросов о Цумуги. Хотя ее воспоминания (по крайней мере, ее воспоминания, по ее словам) и талант почти наверняка были придуманы, она, похоже, включила в себя некоторые элементы своего «настоящего» образа. в свою роль Цумуги. Она утверждала, что является членом Team Danganronpa, продюсерской компании, создавшей популярное реалити-шоу Danganronpa, но насколько этот поворот был правдой?

Когда она начала ломаться по мере того, как мы приближались к концу, упуская из виду свою роль сценариста Danganronpa, насколько это было связано с тем, что ее маска наконец спала, и насколько это было частью сценария? Была ли она на самом деле частью Команды Данганронпа, или это очередной слой лжи? Когда она показывает, насколько ненадежными были события шоу, она сама тоже становится ненадежной.

The Anniversary Edition of Danganronpa v3 Is Experiencing Delays

Although there are already mobile versions of Danganronpa 1 and 2 for their anniversary editions, Danganronpa v3: Killing Harmony’s Anniversary Edition has been delayed until further notice. The game was supposed to release on its new mobile platform on May 26th. However, on May 24th, the Spike Chunsoft official Twitter account posted an apology to its Danganronpa fans.

Apparently, there was an issue found within the mobile rendering of Killing Harmony, meaning they’d have to push back the release date to a later time. Since then, there have been no updates about when Killing Harmony will be ready for its new mobile release. Players probably won’t hear anything about a hypothetical fourth installment from the company until after the anniversary edition of the third installment has been fixed.

Особенности игрового процесса Honkai: Star Rail

В основе своей Honkai: Star Rail, как и Genshin Impact, — большая ролевая игра, где предстоит много сражаться, исследовать локации, общаться с NPC и, помимо центральных заданий, выполнять также и побочные квесты. Главных отличий от предыдущей игры HoYoverse два: первое — в боевой системе, второе — в структуре виртуального мира.

За сражения в Honkai: Star Rail отвечает пошаговая боевая система, близкая по сути к боёвке в играх жанра JRPG. У каждого персонажа есть свой набор навыков, а также особая мощная атака. Вам нужно выбрать героя, его способность и противника, на которого он эту способность применит, а затем — завершить ход, чтобы позволить действовать врагу. При этом чаще всего инициатива первого хода находится у противника, исключение — ситуации, когда при исследовании локации вы увидели злодея и успели атаковать его до того, как он нападёт на вашего персонажа.

Что касается второго отличия, то важно отметить, что в Honkai: Star Rail, в отличие от Genshin Impact, нет открытого мира. Все уровни — это пусть и довольно просторные, но всё же ограниченные чёткими границами локации

Впрочем, их насыщенность персонажами, квестами, местами интереса, сундуками и прочим значительно выше, чем в Genshin Impact, так что любителям исследовать уровни будет чем заняться в Honkai: Star Rail.

9 Почему эти дети так готовы Быть во тьме вместе?

В такой темной игре, как Danganronpa, не должно шокировать то, что визуальные эффекты могут быть такими же темными, как Что ж. Но хотя эти дети знают, что они вовлечены в игру с убийствами, они слишком хотят быть вместе, когда не видят.

Есть так много случаев, когда все они каким-то образом настолько доверяют друг другу, что болтаются в темноте, что часто приводит к тому, что одного из них убивают. Даже если дети не знакомы с кровавыми наклонностями Danganronpa, они знают, что все они созданы для того, чтобы убивать друг друга. В этом сценарии мы просто предпочли бы не болтаться в кромешной тьме.

Долгий путь к вершинам

История One Pan Man началась в 2009 году, когда карикатурист по прозвищу ONE начал публиковать в интернете мультфильмы о приключениях лысого супергероя по имени Сайтама, который мог обездвижить своих врагов одним ударом. Он не блеснул качеством своих разработок, но рассказал хорошую историю, ловко ниспровергая и подчеркивая типичные клише сюжета с плащами (для детального рассмотрения см.)Наша статья.)..

Результаты были незамедлительными, и комикс быстро завоевал популярность. В 2012 году известный художник манги Юсуке Мурата связался с ONE и предложил переработать ее, поэтому история Сайтамы была опубликована сначала в онлайн-журнале Tonari no Young Jump, а затем в печатном виде. Оригинальный сюжет остался нетронутым, но со временем приобрел достойную художественную проработку.

Первый сезон одноименного аниме вышел в 2015 году, и фанатская база Сайтамы выросла. Bandai Namco рассчитывала на них и выпустила Bold Cloak Battle Game: One-Pan Man видели и любили люди, которым не особенно нравилось аниме, так что небольшой (или не очень небольшой) армии поклонников персонажа по всему миру было достаточно. А кто бы упустил возможность сыграть в роли своего любимого персонажа?

Игра… Начинается с создания персонажей. Вы хотели убить их всех за Священный Рис одним движением? Нет. Вы должны взять на себя роль уязвимого новичка, который только что прошел героическое испытание профсоюзом. С его разрешения он начинает мучительный путь к становлению супергероем с самых низов рейтинга. Впереди его ждет долгий подъем из класса С, куда попадают все новобранцы, в элитный класс S. Как только вы утвердитесь и добьетесь определенного признания в профсоюзе, вас попросят выполнять реальные обязанности, например, бороться с опасными мамонтами. Например, сражаться с опасными монстрами, способными уничтожить целые города.

Поначалу не мечтайте о тяжелых боях с героями, но не эвакуируйте местных жителей, чтобы избежать случайных потерь. У вас есть свои сильные стороны. На самом деле, монстры не всегда соглашаются терпеливо ждать, пока вы закончите работу. Слабые герои не могут с ними тягаться, поэтому, когда вы сражаетесь с боссом, наш герой может умереть от поедания древесины… Чтобы спасти последнее Нисида Ма отправляет своих врагов на смерть в захватывающем перевороте.

Процессор символов имеет ряд возможностей настройки. По мере прохождения игры дополнительную одежду и аксессуары можно приобрести или получить в подарок.

Сюжет полностью повторяет первый сезон аниме, с той лишь разницей, что в центре внимания находится аватар игрока, а не обычные персонажи. Таким образом, оригинальные события отнесены к классу новых героев, иронично обыгрывая название.. Вам нужно съесть древесину у Вакцинемана, Бороса и Морского короля, посетить штаб-квартиру Эволюции и попроситься в ученики к Лысому Плащу. Правда, это зависит от поступления зеленых, они не соглашаются (им и самим студентам это не нужно), но пишут со своего обучения в Cyborg Genos, также известном поклонникам прототипа.

One-Gimmick Game

The developers of One-Punch Man: A Hero Nobody Knows did a valiant job of translating the franchise into a video game, but the final product just isn’t fun. One-Punch: Man: A Hero Nobody Knows makes the player feel like the world’s mightiest janitor, who must complete monotonous and frustrating tasks in order to reach the end of a story in which they aren’t even the main star. Diehard fans of the anime & manga will probably find something to enjoy in One-Punch Man: A Hero Nobody Knows, but even that won’t last for long.

A PlayStation 4 copy of One-Punch Man: A Hero Nobody Knows was provided to TheGamer for this review. One-Punch Man: A Hero Nobody Knows is available now for PC, PlayStation 4, and Xbox One.

READ NEXT: One Punch Man Game’s Pre-Order Bonus Is Actually Playing As Saitama

Gameplay Mechanics in One Punch Man: A Hero Nobody Knows

Looks like I’ve only got 30 seconds to wait until this guy will stop kicking me around and Saitama shows up!

Instead of having access to all of your team members from the beginning on a match there is a set amount of time until they arrive. Underneath the player’s health, you’ll see them running towards the battle with a timer under them. As you pull off successful combos and special attacks you’ll even see that timer begins to drop. Your fighter is on their own until your teammate arrives, when they do arrive they’ll appear onscreen and attack before becoming playable. You can use this arrival to your favor if your opponents backup hasn’t arrived yet and you end the battle that’s one less enemy to face.

The Arrival mechanic of One Punch Man: A Hero Nobody Knows is also how Saitama is worked into competitive battles. You can select him as your third character but he has a higher than usual time until he arrives. Through playing the game competently you need to get your Saitama faster than your opponent would be able to. If you happen to end up with Saitama vs Saitama then they treat each other like a normal fighter. This approach does a good job of forcing players to not only experiment with the other characters but also to play well. Players get encouraged to do their best to chain combos and stay out of their opponent’s reach. It’s a shame that such a unique mechanic will probably live and die with this game.

Merchandise And Platform Expansions Are On The Rise

Spike Chunsoft is continuing to engage with the Danganronpa fandom by providing new merchandise and platform announcements. On May 26th, the Spike Chunsoft official Twitter account posted a sneak peek of the Danganronpa Pop Up Parade figurines. The characters featured were fan-favorites such as Junko Endoshima, Kyoko Kirigiri, Chiaki Nanami, and Nagito Komaeda. Players can also now download the anniversary editions of Danganronpa 1 and 2 to their mobile devices. What could these announcements and updates possibly mean for a potential Danganronpa 4 release? Perhaps nothing. But the different ways Spike Chunsoft continues to keep Danganronpa fans engaged in the Hope’s Peak Academy universe almost seems like they’re asking old and new fans alike to stick around for something more?

Up, up, and away

It would have been easy to present One Punch Man: A Hero Nobody Knows as a generic tie-in with little to no effort. But to Spike Chunsoft’s effort, they tried something different. Did it work? Well… no, not really. I think there were enough interesting ideas tossed into the actual fights that if this had been presented as a straightforward fighting game, it might have had some legs. As it is, it’s a poor RPG experience that gets boring and repetitive, something Saitama can relate to.

That doesn’t mean this game is a total fail. It’s a strong introduction to the One Punch Man mythos and when this fighting game gets down to the actual fighting, it’s actually pretty fun. And there are enough different ideas at work to make it stand out from other anime and fighting games. It’s a novel effort, but nothing else beyond that.

This review is based on a PlayStation 4 code provided by the publisher. One Punch Man: A Hero Nobody Knows is available now on PC, PlayStation 4, and Xbox One. It is available now for $59.99. The game is rated T.

Senior Editor

Ozzie has been playing video games since picking up his first NES controller at age 5. He has been into games ever since, only briefly stepping away during his college years. But he was pulled back in after spending years in QA circles for both THQ and Activision, mostly spending time helping to push forward the Guitar Hero series at its peak. Ozzie has become a big fan of platformers, puzzle games, shooters, and RPGs, just to name a few genres, but he’s also a huge sucker for anything with a good, compelling narrative behind it. Because what are video games if you can’t enjoy a good story with a fresh Cherry Coke?

Coming to save the day

A lot’s been said about A Hero Nobody Knows before even diving into the fights themselves. Fights can unfold in different ways, often in a 1v1 fashion on a 3D field. However, there will be battles where either side can receive backup, which is the game’s most novel idea. A picture-in-picture box will show a character comically running towards the scene of the fight and if their timer reaches zero, they’ll join the fray. That gives one side an incentive to finish the fight quickly, since fights just end if one side loses before their backup arrives, and the other side a reason to play defensively. While it’s possible to run away or stall, the timer can also be cut by performing combos, so it doesn’t fully encourage one side to cheese this feature.

Fights can also be influenced by different events. Sometimes, crates will drop on the field and offer bonuses. Other times, random occurances can affect one or both players. For example, a lightning storm can zap anything in its path, meteors can fall on fighters and inflict heavy damage, or Subterraneans can stick players neck-deep into the dirt. That gives fights a bit of an RNG element, but one that makes them a little more interesting.

After progressing through single-player, different heroes can be unlocked for multiplayer Ranked battles. Unfortunately, online play feels clunky. A laggy experience is bad enough, but it’s made all the worse when defensive mechanics are largely based on timing. With the timing windows all over the place in online play, it sucks a lot of the fun out of multiplayer.

Character Stats in One Punch Man: A Hero Nobody Knows

Not even scratching the surface of weird protagonist

The plotline of the story runs parallel to the story that fans of the franchise know. A new and upcoming hero, inspired after Saitama saved them, joins the Hero Association. You begin at the bottom of C-class and engage in battles to raise your rank. You can earn reputation with both the Hero Association and the people of the city. Both go towards the types of missions unlocked for plot progression, or leveling up. Exploring the world you’ll run into side quests and pro heroes out and about. While most missions are more battles some are fetch quests for monetary rewards and cosmetics. 

The story is about your hero, but at any important moment, it will be One Punch Man himself that will actually get anything done. Whenever you do link up with Saitama and Genos as they encounter major arc villains the player character never gets their chance to shine. In these encounters, your aim is to wait for Saitama to show up. Normally you’re required to just survive in the ring for 30 seconds before there’s a cutscene showing that your character has given it their all. Saitama then swoops in and performs his one punch, dealing 99999 damage, obliterating his foe.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Virtual game
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: